Behandelingen

Momenteel werken we hoofdzakelijk met PRP en prolotherapie voor aandoeningen variërend van een tenniselleboog, artrose van de knie tot lage rugpijn. Het doel van deze regeneratieve behandelingen is om het lichaamseigen helingsmechanisme te stimuleren en zo ligamenten en kapsels te versterken, pijnlijke ontstekingen te onderdrukken, peesscheuren te laten helen en verdere aftakeling door artrose te voorkomen.

Indicaties
Omdat elk probleem en individu verschillend zijn, is het noodzakelijk om eerst een intake gesprek te plannen zodat een persoonlijk traject kan voorgesteld worden. De indicaties voor een regeneratieve behandeling zijn zeer uitgebreid en blijven toenemen. De meest voorkomende zijn peesontstekingen- en scheuren (schouder, elleboog, heup), artrose van de grote gewrichten (knie en heup) en rug (facet- en sacro-iliacale gewrichten). We bieden in ons centrum buiten pijnbehandelingen ook binnen andere disciplines regeneratieve behandelingen aan. Lees hierover meer op de website en vraag hierover gerust informatie aan de balie of via mail.

Voorbereiding
Ter voorbereiding vragen we een vragenlijst in te vullen, een bloed name te laten uitvoeren (kan ook tijdens intake) en moedigen we u aan uw alcoholgebruik te beperken, te stoppen met roken en de inname van ontstekingsremmers te beperken. Dit allemaal om het effect van uw regeneratieve behandeling te maximaliseren. De behandeling zelf neemt 30 minuten in beslag. Afhankelijk van de behandeling kan het nodig zijn om nog 30 minuten in observatie te blijven. We vragen aan iedereen om niet alleen naar huis te rijden en voor vervoer te zorgen na de behandeling.

Welke klachten behandelen wij

• Hernia klachten
  • Lage rugklachten
  • Rugpijn met uitstraling
  • Nekpijn met uitstraling
  • Pijn in lies- en schaamstreek
  • Tenniselleboog
  • Artrose klachten
  • MS patienten
  • Fybromialgie
  • Migraine
  • Gewrichtspijn

Al deze klachten kunnen op de klassieke manieren behandeld worden, maar ook met de PRP techniek.

Uiteraard worden ook alle klassiek behandelingen gehanteerd in onze kliniek . Alles is bespreekbaar met de artsen .